Prallels Desktop for Mac がアップデート


Parallels Desktop for Macがアップデートされました.
インストールしました.
動作が少し軽くなったような気がします.また,ドックに表示される絵がゲストOSのサムネールになっている模様.少し感動しました.

また,今回のβ版で一番変わったのは,
* Boot from BootCamp partition. Another long awaited feature that lets you boot your 32-bit Windows XP residing on Boot Camp partition directly in Parallels Desktop for Mac.
IMPRORTANT! You need to boot in your Windows XP natively through Boot Camp and install Parallels Tools for Boot Camp package in it before your first boot in Parallels Desktop for Mac.
NOTE! It is not possible to suspend Virtual Machine connected to Boot Camp for integrity reasons.
NOTE! Running Boot Camp in Virtual Machine will need to reactivate your Windows XP installation.
これによると,Boot Campパーティションからのブートが可能になったみたいです.少し気になったので調べてみると,もうすでに試した人がいました.dotMb -Web for Macbook Users and future Macbook Users-.なかなか使い勝手がよいようですが,Parallels -> Boot Camp -> Parallels -> Boot Campの様に切り替えると,WinXP側からは何度もH/W構成が変わっているように見えてしまうそうです.言われてみれば確かにそうですね….ライセンス問題が面倒かもしれない.